Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do dyrektorów placówek
Pytanie 1.
Nie mogę zalogować się do systemu w celu wypełnienia zgłoszenia/wniosku?
Odpowiedź:
W pierwszym kroku w menu "Moje zgłoszenie/wniosek" lub w menu"Nowe zgłoszenie/wniosek" wypełniamy ankietę wybierając"Wypełnij nowe zgłoszenie/wniosek". W ankiecie podajemy hasło, które posłuży do logowania. Przy pierwszym uruchomieniu ankiety nie logujemy się do systemu.
Pytanie 2.
Co mam zrobić, jeżeli nie posiadam adresu e-maila, a chcę wypełnić "Kartę zgłoszenia/wniosku" ?
Odpowiedź:
W pozycji e-mail należy wpisać dowolne słowo np. "brak".
Adres e-mail służy do automatycznego przypomnienia, przez system rekrutacyjny, hasła użytkownika.
Nie zalecamy takiego rozwiązania, ponieważ w razie zapomnienia hasła rodzic nie będzie miał możliwości jego odzyskania.
Pytanie 3.
Moje dziecko obecnie chodzi do miejskiego przedszkola. Czy muszę brać udział w rekrutacji, aby moje dziecko miało możliwość kontynuowania edukacji przedszkolnej w tej samej placówce?
Odpowiedź:
Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym przedszkolu nie biorą udziału w rekrutacji –rodzice składają w przedszkolu jedynie deklarację dotyczącą dalszego uczęszczania dziecka do danego przedszkola.
Pytanie 4.
Czy wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście czy wystarczy złożenie wniosku w systemie?
Odpowiedź:
Wniosek jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie wniosek trafia automatycznie do Przedszkola/Szkoły. Jest jednak konieczne wydrukowanie wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do placówki pierwszego wyboru. Inne dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów stanowiące załączniki do wniosku także należy dostarczyć do placówki w formie papierowej (wzory oświadczeń należy pobrać z zakładki „Załączniki do pobrania”). Jeżeli nie macie Państwo możliwości wydrukowania formularza rekrutacyjnego, to należy wypełnić formularz odręcznie i zanieść do placówki pierwszego wyboru wraz z wymaganymi dokumentami (wówczas placówka wprowadzi taki wniosek do systemu)
Pytanie 5.
Wprowadziłam wniosek i zakończyłam edycję. Zauważyłam błąd we wniosku. Nie mam już możliwości edytowania wniosku. Czy błąd można skorygować?
Odpowiedź:
Tak. Aby skorygować zauważony błąd wniosek musi zostać odblokowany przez dyrektora placówki pierwszego wyboru. Proszę się skontaktować z placówką i poprosić dyrektora o przywrócenie wniosku do etapu edycji.
Poprawiony wniosek należy na nowo wydrukować i podpisać i złożyć w placówce pierwszego wyboru.
Pytanie 6.
Czy podczas rekrutacji można wybrać wyłącznie jedno przedszkole/oddział przedszkolny w szkole podstawowej i nie wskazywać dwóch kolejnych? Jakie są tego konsekwencje?
Odpowiedź:
Jest to możliwe. Rodzic ma prawo wybrać od jednej do trzech placówek, ze wskazaniem preferowanej kolejności. Należy jednak pamiętać, że wybranie wyłącznie jednej placówki może spowodować, że jeżeli dziecko nie zakwalifikuje się do tej jednej wybranej placówki, nie będzie wówczas miało szans zakwalifikowania się do innych w pierwszym terminie rekrutacyjnym.
Pytanie 7.
Czy mogę zmienić kolejność przedszkoli na liście preferencji. Wybrałam przedszkole A na pierwszym miejscu, a teraz chce aby było na 2 miejscu.
Odpowiedź:
Można to zmienić zanim wniosek zostanie zatwierdzony w przedszkolu. Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru.
Pytanie 8.
Czy w postępowaniu rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń (elektronicznego wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do placówki)?
Odpowiedź:
Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Przyjęcia do przedszkola/oddziału przedszkolnego będą uzależnione od uzyskanej liczby punktów w zależności od spełnianych odpowiednich kryteriów rekrutacji, potwierdzonych stosowanymi dokumentami.
Pytanie 9.
Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu i sprawdzenie czy oraz gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE własnego dziecka.
Oprócz sprawdzania wyników „on – line” rodzic będzie mógł udać się osobiście do placówki i tam uzyskać informację o wyniku naboru (dotyczy szczególnie osób,które nie będą mieć możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem Internetu).
Pytanie 10.
W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy moje dziecko zostało zakwalifikowane do przedszkola/oddziału przedszkolnego?
Odpowiedź:
Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.